• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lån i förhållande till inkomst

Adde

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 Februari 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej! Hoppas någon kan svara här :)

Jag har ett lån på 300 000 med 21% ränta hos Bank Norweigan samt andra lån som inte syns på UC ca 130 000 .

Har enbart fått dessa dåliga lån för jag haft låg deklarerad inkomst senaste åren.

Nu är det så att jag precis ligger på gränsen att klara av o betala situationen jag är i nu. Jag fick till min förvåningrn ett erbjudande på 130 000 av Santander så jag kan lösa dem lån dom ligger utanför UC vilket sänker månadskostnaden rejält .

Dock kommer min totala skuld då vara 430 000 som syns på UC uppdelat på två lån med också ganska kass ränta.

Är det möjligt att söka ett bättre samlingslån på dessa sen eller är det svårt när jag kommer ha lägre inkomst än min totala skuld ? Min inkomst kommer va 385 000 när den ändrad .
Någon som vet ?:):)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Omöjligt är det inte men möjligheterna är mindre när du har lån på mer än 90% av inkomsten
 

Adde

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 Februari 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Omöjligt är det inte men möjligheterna är mindre när du har lån på mer än 90% av inkomsten

Hej !:) hmm okej . Hur mycket sämre då skulle du säga ? .svårt att svara på kanske?
Har 3 % i kreditbetyg och 3 förfrågningar just nu, 2 i sommar. Om det spelar någon roll ? Vill verkligen få ner räntan framöver .
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Omöjligt är det inte men möjligheterna är mindre när du har lån på mer än 90% av inkomsten
Är det så att vissa väljer bort en med automatik om man söker via låneförmedlare och ligger över 90% på UC? Detta oavsett om man söker för att lösa andra synliga lån?

Säg att man skulle ligga på 85% är det betydligt enklare att få erbjudanden då?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej !:) hmm okej . Hur mycket sämre då skulle du säga ? .svårt att svara på kanske?
Har 3 % i kreditbetyg och 3 förfrågningar just nu, 2 i sommar. Om det spelar någon roll ? Vill verkligen få ner räntan framöver .
När fick du Santander-lånet utbetalat?
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Har ej accepterat det lånet ännu men skulle verkligen behöva göra det.
Tycker man läst om folk som får lån godkända trots att dem är ganska långt över inkomsten?

Jag har flera gånger fått lån beviljat utan krav på lösen som tar mig långt över 90% av årsinkomsten. Dock har jag i de fallet uppgett att jag tänkt lösa en stor del eller alla nuvarande lån. Men som sagt vissa beviljar utan krav på lösen seb, sevenday, santander...
 

Adde

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 Februari 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har flera gånger fått lån beviljat utan krav på lösen som tar mig långt över 90% av årsinkomsten. Dock har jag i de fallet uppgett att jag tänkt lösa en stor del eller alla nuvarande lån. Men som sagt vissa beviljar utan krav på lösen seb, sevenday, santander...
Oj va bra då kanske de finns hopp även om jag tar detta på Santander nu då :):)
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det handlar mer om att en enskild långivare ofta kan ha ett krav på max tex 90% av inkomsten. Två lån hos två olika aktörer kan utan större problem ligga en bra bit över 100%

Största hindret mot att samla lån på 430 000 är dock inte någon sådan gräns utan snarare att det är så få långivare som lånar ut mer än 350 000, och de som gör det tar ofta ut mer i ränta.

I det här fallet är mitt råd att teckna dig för det nya lånet så att du får ner de löpande kostnaderna, och sedan vänta tills du hamnar under 350 000 i skuld innan du söker samlingslån.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Det handlar mer om att en enskild långivare ofta kan ha ett krav på max tex 90% av inkomsten. Två lån hos två olika aktörer kan utan större problem ligga en bra bit över 100%

Största hindret mot att samla lån på 430 000 är dock inte någon sådan gräns utan snarare att det är så få långivare som lånar ut mer än 350 000, och de som gör det tar ofta ut mer i ränta.

I det här fallet är mitt råd att teckna dig för det nya lånet så att du får ner de löpande kostnaderna, och sedan vänta tills du hamnar under 350 000 i skuld innan du söker samlingslån.

Precis, bra sammanfattning och råd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp